Passa al contingut principal

WERTHER, L'HEROI ROMÀNTIC





El clàssic de Goethe torna al Liceu 25 anys després, els alumnes del institut Martí Franquès (23 en total ) han tingut la fantastica oportunitat d’aprofitar l’ssaig general de l’òpera Werther de Goethe i composat en format operístic per Massenet . A Weszlar ( Alemanya) Werther s’enamora de Charlotte a primera vista, però és un amor impossible ja que està promesa a Albert com última voluntat de la seva difunta mare. Després del matrimoni Charlotte s’aparta de Werther i la desesperació de l’atracció i el deure matrimonial els porta al desenllaç fatal amb el suïcidi de Werther, morint en mans de la seva estimada. Werther representa el tòpic d’arquetip romàntic on es fusiona Amor, Mort i Natura amb citació de la poesia per mitja del poeta Ossian ( fictici poeta gaèlic inventat pel poeta escocès James Macpherson que generarà tots el misticismes Romàntics idealistes del segle XIX).
El muntatge que vàrem gaudir al teatre del Liceu , no sols destaca pel format dels solistes Piotr Beczala i Josep Bros ( Werther) , Charlotte ( Ana Caterina Antonacci) o la gran veu de la Sophie ( Elena Sancho Pereg) en una producció de l’òpera de Frankfurt i sota la direcció orquestral de Alain Altinoglu, sinó que el muntatge de Willy Decker ha estat un èxit en diversos teatres pels contrastos de color i formes que acompanyen les diferents situacions anímiques de  l’obra en cadascuna de les diferents escenes, predominant el groc en el primer acte, el negre en el segon on s’hi representa la boda, el blau i blanc del tercer que representa el Nadal i la Mort.
En aquesta representació vàrem gaudir no sols de la posada en escena i l’obra en sí, sinó del fet social que representa pels medis de comunicació i la desfilada de personatges mediàtics com el gran difusor de cultura com és Ramon Gener , el qual va fer una sessió de formació prèvia per a explicar l’obra al Liceu i en deixo l’enllaç d’aquesta conferencia, locutors de Televisió com Ramón Pellicer o Arcadi Alivés entre els molts altres il·lustres que varen compartir fotografies a disposició de qui volgués fer-s’hi un “Selfish” amb  ells.  Aquest tipus de noticia té poca difusió, per la qual cosa us encoratjo per motivar-vos a consumir fets culturals de gran format que podem gaudir pel nostre territori i que son motiu de joia en les grans capitals europees i qui sap , si al final podrem treure verdaderament pit de l’excel·lència que tant presumim en el nostre Sistema educatiu ( en el ben entès que la cultura és excel·lència )
Fitxa de l’òpera : Enllaç 1 . Venda d’entrades : Enllaç 2

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLER BATUCADA 2023

El divendres 21 i el dilluns 24 d'octubre, l'alumant de 2n d'ESO a realitzat, des del Seminari de Música, un taller de Batucada a carreg del Grup "La Galeta" de Barcelona. Ha estat molt entretingut veure i tocar nous instruments, així com poder fer una batucada per nosaltres mateixos partint de nou i sense saber-ne res. Us deixem unes imatges!!! 2A   2C         2 E   2G  

"LA VEU DE LA TERRA" - CortArts

El passat 5 de maig, esl alumnes d'Expressió musical (optativa de 4t d'ESO) i de 1r de BTX d'Anàlisi Musical I i Llenguatge i pràctica musical, van particpar al CorArts Tarragona. En aquesta ocasió, van interpretar la cantata "La veu de la Terra!, junt amb altres centres de la demarcació a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca. Va ser una jornada molt emotiva en la qual, amb 9 cants i 8 clams intermedis, els nostres joves ens van concienciar de què és hora d'actuar i prendre mesures que millorin l'actual situació de canvi climàtic.          

MÚSICS A 1 ESO G

L'alumnat de 1r d'ESO està treballant amb quines eines es fa la música , i ens toca estudiar les diferents famílies d'instruments, el material que el fa vibrar, quin procediment o mecanisme els fa vibrar i quin n'és el ressonador. Aquesta setmana hem treballat els instruments aeròfons , és a dir, aquells instruments que normalment s'anomenen instruments de vent . Aquells instruments en els quals el material que vibra és l'aire (que contenen o que hi passa a través); el procediment o mecanisme que el fa vibrar és bufar contra un broquet, un bisell, una canya o una inxa lliure; i el seu ressonador acostuma a ser un tub el cos del instrument. I com veure millor els instruments que presentats pels pròpis companys de classe, un saxofonista i un trompetista que ens han ensenyat com es toca, quines parts té, com sona i com com s'ha de treballar per aprendre a tocar-lo. Us deixem unes imatges...