Passa al contingut principal

PASSEIG vs CULTURA




Qualsevol activitat que comporti un desplaçament i gaudi forma part de l’oci, tot i que des el punt d’observació de l’activitat formativa podem establir grans diferències. El fet lingüístic comporta una voluntat de comunicació directa i participativa, però d’igual forma, la visita a un Museu i l’observació de les grans obres de” l’Art Noveau  en paratges com el museu “Musha” o biblioteques Jesuïtes com el”  Clementinum “– joia del Barroc – o la visita al “Museu jueu” de Praga ens obre una perspectiva formativa diferent al simple gaudi de la visió de paratges fantàstics , són llocs on els grans científics com “Kepler” en el seu museu  descobreix les seves teories astronòmiques al Renaixement, o Mozart estrena personalment en aquest teatre  - Královské Stavovské Divadlo  - “Don Giovanni”, o prendre un cafè al únic lloc Cubista on els grans pintors varen establir les bases d’aquest estil Pictòric _ “Madonna Negra” _ . El Passeig estableix un gaudi als sentits però sense gaire més aspectes superiors que l’estimulació de les nostres endorfines , per exemple una excursió a un paisatge idíl·lic de la Bohemia del Sud amb les seves grans coníferes i llacs , però la cultura aporta un grau superior al intel·lecte amb l’audició i visió de concerts com vàrem fer al “Rudolfinum” dins la sèrie de concerts per als Praguenses de “Kdyz Klasika Je Vásni” on gaudirem i ens varen transmetre i comunicar el llenguatge de compositors com Lukás Hurnik, Jaroslav Jezek, Bedrich Smetana i Leos Janacek. També gaudirem d’espectacles de teatre Negre com el del espectacle “Afrikania” al Image Theatre  , o el estil literari de Kafka en el seu museu entre altres manifestacions culturals comunicatives. També es veritat que igual de formatiu és el gaudi de les aigües de Balneari a “Karlovy Vary” al Elisabeth Spa, més dins la sensació de Passeig. En resum em plau concloure que l’estada que hem gaudit amb i dels nostres alumnes de Primer de Batxillerat 2017 ha estat un viatge de caire Cultural, on la comunicació en diferents tipus de llenguatge com el musical, literari ,plàstic, científic ... va potenciar la curiositat i incentivar el coneixement superior dels nostres alumnes , que a la fi , bons amics i companys de viatge. Moltes Gràcies per compartir aquestes experiències que ens han mostrat la comunió de les nostres inquietuds. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLER BATUCADA 2023

El divendres 21 i el dilluns 24 d'octubre, l'alumant de 2n d'ESO a realitzat, des del Seminari de Música, un taller de Batucada a carreg del Grup "La Galeta" de Barcelona. Ha estat molt entretingut veure i tocar nous instruments, així com poder fer una batucada per nosaltres mateixos partint de nou i sense saber-ne res. Us deixem unes imatges!!! 2A   2C         2 E   2G  

"LA VEU DE LA TERRA" - CortArts

El passat 5 de maig, esl alumnes d'Expressió musical (optativa de 4t d'ESO) i de 1r de BTX d'Anàlisi Musical I i Llenguatge i pràctica musical, van particpar al CorArts Tarragona. En aquesta ocasió, van interpretar la cantata "La veu de la Terra!, junt amb altres centres de la demarcació a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca. Va ser una jornada molt emotiva en la qual, amb 9 cants i 8 clams intermedis, els nostres joves ens van concienciar de què és hora d'actuar i prendre mesures que millorin l'actual situació de canvi climàtic.          

MÚSICS A 1 ESO G

L'alumnat de 1r d'ESO està treballant amb quines eines es fa la música , i ens toca estudiar les diferents famílies d'instruments, el material que el fa vibrar, quin procediment o mecanisme els fa vibrar i quin n'és el ressonador. Aquesta setmana hem treballat els instruments aeròfons , és a dir, aquells instruments que normalment s'anomenen instruments de vent . Aquells instruments en els quals el material que vibra és l'aire (que contenen o que hi passa a través); el procediment o mecanisme que el fa vibrar és bufar contra un broquet, un bisell, una canya o una inxa lliure; i el seu ressonador acostuma a ser un tub el cos del instrument. I com veure millor els instruments que presentats pels pròpis companys de classe, un saxofonista i un trompetista que ens han ensenyat com es toca, quines parts té, com sona i com com s'ha de treballar per aprendre a tocar-lo. Us deixem unes imatges...