Passa al contingut principal

TREBALLEM LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA

Amb l'alumant de 1r d'ESO hem vist que la música ha estat sempre un mitjà de comunicació important i universalment utilitzat per la humanitat. ​

Per tot això, podem afirmar que la música és una forma de comunicació, però com que també és un llenguatge artístic, el compositor o la compositora la utilitza com a mitjà d'expressió personal. Quan escoltem una obra musical, establim una comunicació amb qui l'ha creada i, fins i tot, amb qui la transmet.


Per aquesta raó, la música és l'art de combinar sons. Per tant, el so és el principal element de la comunicació musical.

Però tots sabem que un so ens pot molestar per diverses raons. Potser el trobem massa fort, o té un timbre que ens sembla desagradable. O potser interfereix d'alguna manera en les nostres activitats, com pot ser una alarma que es posa a sonar mentre estem dormint. Però cal remarcar que aquesta definició de soroll és totalment subjectiva, és a dir, personal: pot ser que allò que a nosaltres ens sembla un soroll, per a altres persones sigui un so completament musical i agradable, i a l'inrevés.

Per esbrinar quins nivells de soroll tenim al nostre centre i poder, si cal, propoar mesures per poder rebaixar aquests nivells, l'alumnat de 1r d'ESO a fer un treball de formació científica basada en preses empíriques del so en diferents moments i espais dels centre, on es recolzen diferents hipotesis grupals. Al veure els resultats s'han proposat aportar mesures per rebaixar aquests nivells sonors i veure si aquestes funcionen.

Aquí en teniu alguns exemples:

    
  




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLER BATUCADA 2023

El divendres 21 i el dilluns 24 d'octubre, l'alumant de 2n d'ESO a realitzat, des del Seminari de Música, un taller de Batucada a carreg del Grup "La Galeta" de Barcelona. Ha estat molt entretingut veure i tocar nous instruments, així com poder fer una batucada per nosaltres mateixos partint de nou i sense saber-ne res. Us deixem unes imatges!!! 2A   2C         2 E   2G  

MÚSICS A 1 ESO G

L'alumnat de 1r d'ESO està treballant amb quines eines es fa la música , i ens toca estudiar les diferents famílies d'instruments, el material que el fa vibrar, quin procediment o mecanisme els fa vibrar i quin n'és el ressonador. Aquesta setmana hem treballat els instruments aeròfons , és a dir, aquells instruments que normalment s'anomenen instruments de vent . Aquells instruments en els quals el material que vibra és l'aire (que contenen o que hi passa a través); el procediment o mecanisme que el fa vibrar és bufar contra un broquet, un bisell, una canya o una inxa lliure; i el seu ressonador acostuma a ser un tub el cos del instrument. I com veure millor els instruments que presentats pels pròpis companys de classe, un saxofonista i un trompetista que ens han ensenyat com es toca, quines parts té, com sona i com com s'ha de treballar per aprendre a tocar-lo. Us deixem unes imatges...   

"LA VEU DE LA TERRA" - CortArts

El passat 5 de maig, esl alumnes d'Expressió musical (optativa de 4t d'ESO) i de 1r de BTX d'Anàlisi Musical I i Llenguatge i pràctica musical, van particpar al CorArts Tarragona. En aquesta ocasió, van interpretar la cantata "La veu de la Terra!, junt amb altres centres de la demarcació a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca. Va ser una jornada molt emotiva en la qual, amb 9 cants i 8 clams intermedis, els nostres joves ens van concienciar de què és hora d'actuar i prendre mesures que millorin l'actual situació de canvi climàtic.