Amb l'alumant de 1r d'ESO hem vist que la música ha estat sempre un mitjà de comunicació important i universalment utilitzat per la humanitat.
Per tot això, podem afirmar que la música és una forma de comunicació, però com que també és un llenguatge artístic, el compositor o la compositora la utilitza com a mitjà d'expressió personal. Quan escoltem una obra musical, establim una comunicació amb qui l'ha creada i, fins i tot, amb qui la transmet.
Per aquesta raó, la música és l'art de combinar sons. Per tant, el so és el principal element de la comunicació musical.
Però tots sabem que un so ens pot molestar per diverses raons. Potser el trobem massa fort, o té un timbre que ens sembla desagradable. O potser interfereix d'alguna manera en les nostres activitats, com pot ser una alarma que es posa a sonar mentre estem dormint. Però cal remarcar que aquesta definició de soroll és totalment subjectiva, és a dir, personal: pot ser que allò que a nosaltres ens sembla un soroll, per a altres persones sigui un so completament musical i agradable, i a l'inrevés.
Per esbrinar quins nivells de soroll tenim al nostre centre i poder, si cal, propoar mesures per poder rebaixar aquests nivells, l'alumnat de 1r d'ESO a fer un treball de formació científica basada en preses empíriques del so en diferents moments i espais dels centre, on es recolzen diferents hipotesis grupals. Al veure els resultats s'han proposat aportar mesures per rebaixar aquests nivells sonors i veure si aquestes funcionen.
Aquí en teniu alguns exemples:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada