Passa al contingut principal

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ESO (CURS 2022-23)



CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ESO (curs 2022-23)




OBJECTIUS DEL CURS

1.  Utilitzar la veu, els instruments i el cos per expressar-se musicalment de forma creativa, personal i participativa.

2.   Escoltar analíticament i comprensiva la música tractada a l’aula –d’estils i èpoques diverses– i transferir aquests coneixements a la música present en l’entorn i usos socials amb interès, respecte i sensibilitat estètica.

3.      Conèixer i utilitzar els fonaments del llenguatge musical, i adquirir un coneixement bàsic i un ús dels patrons musicals (rítmics, melòdics, tímbrics, harmònics, estructurals, etc.) que configuren la música com a discurs organitzat.

4.      Conèixer i participar de l’entorn musical i cultural propi, prendre consciència de la universalitat de la pràctica musical, i assumir reflexivament la diversitat de cultures i identitats musicals.

5.  Conèixer i aplicar estratègicament tècniques instrumentals i vocals bàsiques per a la interpretació i la creació musical i per a l’expressió corporal.

6.  Participar, de forma responsable i proactiva, en activitats musicals organitzades a l’aula, al centre o a la comunitat educativa afavorint alhora la cooperació i el treball comú.

7.  Reflexionar sobre la dimensió social i cultural de la música i comprendre i saber comunicar les seves relacions amb altres àmbits artístics i amb els mitjans de comunicació.

8.  Cercar i comprendre informació procedent de diferents fonts i suports per enriquir els coneixements musicals propis, i per fer-ne un ús rigorós i reflexiu.

9.   er ús de la tecnologia per enriquir la percepció, l’expressió i la creació musicals, amb autonomia, esperit col·laboratiu i sentit crític.

10.  Comunicar coneixements, judicis i opinions musicals de forma oral i escrita, amb rigor i claredat i sense prejudicis, respectant les persones i els valors democràtics.

11.  Valorar i utilitzar l’escolta, la pràctica i la creació musical com a font de gaudi, d’enriquiment personal i de coneixement d’un mateix i del món.

12.  Crear i publicar coneixement musical de manera col·laborativa utilitzant recursos multimèdia.

 


 

COMPETÈNCIES A TREBALLAR


Dimensió percepció i escolta

    Competència 1. Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques.

     Competència 2. Mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.

 

Dimensió expressió, interpretació i creació

    Competència 3. Interpretar música de forma individual i col·lectiva utilitzant la veu, els instruments, el cos i les eines tecnològiques.

    Competència 4. Interpretar i representar amb formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques i en moviment. Per a visual i plàstica.

●   Competència 5. Compondre amb elements dels llenguatges artístics utilitzant eines i tècniques pròpies de cada àmbit.

     Competència 6. Experimentar i/o improvisar amb instruments i tècniques dels llenguatges artístics.

     Competència 7. Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o transdisciplinaris tant personals com col·lectius.

 

Dimensió societat i cultura

    Competència 8. Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions.

    Competència 9. Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social.

    Competència 10. Fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial.

 

Competències transversals

   Competència comunicativa

   Competència en l’àmbit personal i social

   Competències bàsiques de l’àmbit digital

 

 


CONTIGNUTS

 

1r ESO

 

UNITAT 1.

ESCRIVIM COMPONEM

UNITAT 2.

AMB QUINES EINES INTERPRETEM LA MÚSICA?

UNITAT 3.

ESCOLTEM I ANALITZEM

Comencem!

1 sessió

Comencem!

1 sessió

Comencem!

Mitja sessió

1. La música com a llenguatge

3 sessions

1. Amb la veu

3 sessions

1. L’orquestra

2 sessions

2. El ritme

4 sessions

2. Amb grups vocals

3 sessions

2. L’òpera

2 sessions

3. La melodia

4 sessions

3. Amb instruments

5 sessions

3. La música de cambra

2 sessions

4. L’harmonia

4 sessions

4. Amb conjunts instrumentals

3 sessions

4. La música coral

2 sessions

5. La textura

3 sessions

5. Amb el cos

4 sessions

5. La música de dansa

2 sessions

Passem a l’acció (projecte final):

Inventem i escrivim una cançó

4 sessions

Passem a l’acció (projecte final):

Interpretem una peça per a conjunt

4 sessions

6. El pop

2 sessions

Presentació del projecte

2 sessions

Presentació del projecte

2 sessions

7. La música per a piano

2 sessions

TOTAL

25 sessions

TOTAL

25 sessions

8. El concert

2 sessions

 

 

 

 

9. La sardana

2 sessions

 

 

 

 

10. El jazz

2 sessions

 

 

 

 

Passem a l’acció (projecte final):

Presentem una peça musical

3 sessions

 

 

 

 

Presentació del projecte

1 sessió i mitja

 

 

 

 

TOTAL

25 sessions

 

 

 

2n ESO

 


UNITAT 1.

LA MÚSICA DEL SEGLE XXI. Quines eines fa servir la música que escoltes?

UNITAT 2.

LA MÚSICA DEL SEGLE XXI. Com hem arribat a la música actual?

 

UNITAT 3.

ESCOLTEM I ANALITZEM

Comencem!

1 sessió

Comencem!

1 sessió

Comencem!

1 sessió

1. La guitarra i el baix elèctrics

1 sessió

1. Tot va començar...

1 sessió

1. Ritme i polirítmia

3 sessions

2. La bateria i les percussions

2 sessions

2. Grans noms del Barroc

1 sessió

2. Melodia sola i textura monofònica

2 sessions

3. Els instruments de teclat

2 sessions

3. L’època clàssica

2 sessions

3. La melodia acompanyada

2 sessions

4. Altres instruments

2 sessions

4. Sentiments i emocions

2 sessions

4. Polifonia i textura polifònica

2 sessions

5. Les veus

3 sessions

5. Buscant noves sonoritats

1 sessió

5. La cançó estròfica

1 sessió

6. El so en directe

1 sessió

6. Dels camps de cotó al jazz

2 sessions

6. Estructures per repetició

2 sessions

7. L’estudi de gravació

1 sessió

7. Del rhythm-and-blues al rock-and-roll

2 sessions

7. Estructures per variació

3 sessions

8. La informàtica aplicada a la música

2 sessions

8. La música dels seixanta

2 sessions

8. Estructures musicals obertes

3 sessions

9. L’ordinador, un instrument musical

2 sessions

9. Del rock dur al videoclip

2 sessions

Projecte final

4 sessions

10. La música a Internet

1 sessió

10. La música popular moderna 

3 sessions

Presentació del projecte

2 sessions

Projecte final

5 sessions

Projecte final

4 sessions

TOTAL

25 sessions

Presentació del projecte

2 sessions

Presentació del projecte

2 sessions

 

 

TOTAL

25 sessions

TOTAL

25 sessions

 

 



TEMPORALITZACIÓ DELS CONTINGUTS


Els continguts s’agrupen en unitats didàctiques, s’han de fer tres unitats didàctiques, una per trimestre.

 



 

LLIBRES DE TEXT


Música ... per a tothom – Ed. McGraw Hill

 

 



MATERIALS NECESSARIS PER LA CLASSE


Llibre, flauta, estris per escriure i dibuixar.

Si per fer alguna activitat especial es necessita altre material la professora avisarà amb temps.

 

 



EXÀMENS I RECUPERACIONS


Cada trimestre es farà mínim un examen, un per cada unitat didàctica. Poden ser instrumentals, pràctics o teòrics. A criteri del professor encarregat de cada grup.


Recuperacions: Durant el curs, podreu optar a la recuperació de determinats continguts (el professors de cada curs deicidirà el criteri a seguir), però si finalment la matèria es suspèn totalment o parcialment la recuperació de la matèria es farà al juny. En cas de tenir algun trimestre suspès, es farà una recuperació parcial i en últim cas, a l'avaluació extraordinària, s'haurà de recuperar la matèria en la seva totalitat, fent un examen i entregant un dossier de treball.

 

 



METODOLOGIA DE LES CLASSES


El pla metodològic que guia aquesta proposta és: Observar – Analitzar – Crear.


Aquest enfocament té la intenció de fer viure experiències als alumnes que els portin a adquirir habilitats i nous coneixements. Es potencia la pedagogia del treball en grup, ja que la majoria d’activitats estan pensades per ser realitzades així, la cooperació entre els alumnes, l’aprenentatge entre iguals i l’autogestió de l’aprenentatge.


Les TIC seran una de les eines bàsiques aquest curs, part de les activitats de classe estan fonamentades en elles. Es treballarà a partir del Moodle de Centre i el Llibre Digital.


Paral·lelament als continguts teòrics es treballa la pràctica instrumental i vocal interpretant cançons, així com l’expressió corporal i el moviment.

 



 

AVALUACIÓ


       Competencial (model competencial de l’aprenentatge)

       Orientadora (orientació educativa i l’atenció a tot l’alumnat)

       Formativa (les decisions les pren fonamentalment el professorat)

       Formadora (les decisions les pren fonamentalment l’alumnat)

       Qualificadora (les decisions comporten diferenciar graus d’aprenentatge i orientació)


Tant les activitats individuals com les grupals que es duguin a terme puntuaran amb un màxim de 10 i un mínim de 0.

 

 



CRITERIS DE QUALIFICACIÓ


Avaluar les competències de l’àmbit artístic requereix incorporar i aplicar coneixements treballats, que es demostren en l’acció, en un saber fer, a més a més d’un saber dir. Els criteris d’avaluació relacionen els continguts i les competències.


Per expressar els resultats dels aprenentatges dels alumnes i el grau d’assoliment de les competències s’utilitzen qualificacions qualitatives, que són: no assoliment (NA), assoliment satisfactori (AS), assoliment notable (AN) i assoliment excel·lent (AE).


Els percentatges per avaluar els diferents continguts a música seran els següents:

Proves orals i escrites ................................................ 30 %

Treballs i tasques .....................................................  30 %

Pràctica i interpretació musical ...................................  20 %

Actitud, comportament i interès .................................. 20 %

 


En el cas que un alumne estigui confinat, únic i particular, serà el Departament de música qui decidirà el canvi en els percentatges d'avaluació per tal de poder ajustar-se a les circumstàncies de cada nen.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLER BATUCADA 2023

El divendres 21 i el dilluns 24 d'octubre, l'alumant de 2n d'ESO a realitzat, des del Seminari de Música, un taller de Batucada a carreg del Grup "La Galeta" de Barcelona. Ha estat molt entretingut veure i tocar nous instruments, així com poder fer una batucada per nosaltres mateixos partint de nou i sense saber-ne res. Us deixem unes imatges!!! 2A   2C         2 E   2G  

MÚSICS A 1 ESO G

L'alumnat de 1r d'ESO està treballant amb quines eines es fa la música , i ens toca estudiar les diferents famílies d'instruments, el material que el fa vibrar, quin procediment o mecanisme els fa vibrar i quin n'és el ressonador. Aquesta setmana hem treballat els instruments aeròfons , és a dir, aquells instruments que normalment s'anomenen instruments de vent . Aquells instruments en els quals el material que vibra és l'aire (que contenen o que hi passa a través); el procediment o mecanisme que el fa vibrar és bufar contra un broquet, un bisell, una canya o una inxa lliure; i el seu ressonador acostuma a ser un tub el cos del instrument. I com veure millor els instruments que presentats pels pròpis companys de classe, un saxofonista i un trompetista que ens han ensenyat com es toca, quines parts té, com sona i com com s'ha de treballar per aprendre a tocar-lo. Us deixem unes imatges...   

"LA VEU DE LA TERRA" - CortArts

El passat 5 de maig, esl alumnes d'Expressió musical (optativa de 4t d'ESO) i de 1r de BTX d'Anàlisi Musical I i Llenguatge i pràctica musical, van particpar al CorArts Tarragona. En aquesta ocasió, van interpretar la cantata "La veu de la Terra!, junt amb altres centres de la demarcació a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca. Va ser una jornada molt emotiva en la qual, amb 9 cants i 8 clams intermedis, els nostres joves ens van concienciar de què és hora d'actuar i prendre mesures que millorin l'actual situació de canvi climàtic.