Passa al contingut principal

CRITERIS DE QUALIFICIACIÓ TCE (CURS 2022-23)

 

1. RESUM

La matèria optativa anual Taller de creació escènica és una matèria que està especialment recomanada per a l’alumnat amb interessos cap al món del teatre, la dansa, la música i l’art, amb orientació cap els estudis de Cicles formatius de Grau superior en Tècniques d’Actuació Teatral, Producció i Realització audiovisual i espectacles i So per audiovisuals i espectacles, i/o Grau de Luminotècnia per a les Arts Escèniques i Maquinària Escènica, no obstant això, pot ser cursada per qualsevol alumne d’altres modalitats del batxillerat no obstant això, pot ser cursada per qualsevol alumne d’altres modalitats del batxillerat.

 

L’assignatura es fonamenta en la recerca artística, la finalitat de la qual és crear  narratives que construeixin realitats properes a l’alumnat i al seu entorn proper. Partim del supòsit de la realitat, com una construcció que es genera des de quatre mons: la inspiració, el pensament, l'emoció i acció. Aquesta construcció dependrà dels significats que cada alumne té en relació al seu imaginari creat, tant de manera conscient com inconscient.

 

L’objectiu principal de l’assignatura és oferir els recursos que creguin de manera conscient un tros de realitat. Ens ofereix la comprensió que el que hi ha fora de nosaltres és un fet objectiu i el que percebem prové de la nostra subjectivitat. Per a descobrir aquest mecanisme ens centrarem en la creació de metàfores de la realitat, aprofundint en el seu camp semàntic, és a dir, en els significats que com a creadors podem aportar, i assumint la responsabilitat de la creació i la nostra capacitat per a transformar-la a través de codis artístics. Com funciona la creació de realitats?

 

Un so o un espai sonor pot generar reaccions al propi cervell, a la pròpia ment i al propi cos de manera inconscient, així com una postura corporal o un moviment. Si fem conscient l’alumnat podrem dissenyar l'entorn tant intern com extern a la nostra conveniència per a generar un resultat determinat, inesperat gairebé sempre però dins dels paràmetres que havíem previst. Certesa i incertesa dialoguen en aquesta assignatura de noves narratives al servei de l'escena.

 

Els continguts i materials de la matèria es facilitaran a través de presentacions, infografies, webs, etc. Tota la relació de materials es trobarà al Moodle on també hi haurà un espai pels qüestionaris i activitats, exàmens i entregues de les pràctiques realitzades durant el curs.

 

2. CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

Taller de Creació escènica proposa un espai molt vivencial en què la pràctica se situa en la base de l'aprenentatge. És imprescindible comptar amb la motivació de l'alumnat per superar les dificultats tècniques i/o conceptuals i per assolir constància en el procés de millora dels resultats individuals i col·lectius.

La pràctica escènica és l’eix vertebral de la matèria, a partir de la qual cobren sentit els continguts proposats. Per assolir aquesta visió de la matèria, els professors descarten considerar els diferents blocs de continguts com a calaixos estancs que s’han de treballar cronològicament.

L’aprenentatge es basa en la resolució de problemes que parteixin de la vida quotidiana, aquest encara resulta més significatiu.

El problema compromet l’interès dels alumnes i els motiva a examinar a fons els conceptes que han d’aprendre i els objectius que han d’assolir. El problema té relació, òbviament, amb els objectius escènics proposats, però està relacionat amb situacions de la vida diària. D’aquesta forma, l’alumne troba més sentit a la feina que ha de fer.

 

 

1.1. Criteris de qualificació

La qualificació de l’alumnat és trimestral. La mitjana aritmètica dels tres trimestres determinarà la mitjana final de la matèria al final de curs.  El desglossat competencial servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge.

 


  • Per aprovar cadascuna de les avaluacions s'han d’haver entregat els treballs, exercicis, comentaris de text, fitxes i haver superat la prova escrita.
  • Es tindrà en compte l’expressió escrita, la creativitat i la sensibilitat en la pràctica instrumental.
  • És important l’assistència, la puntualitat i l’interès en preparar les tasques a realitzar a l’aula.
  • Es tindrà en compte la participació en activitats de centre com concerts, excursions a auditoris, conferències, tallers i audicions comentades.

 

Les situacions d'aprenentatge de la matèria engloben els àmbits comunicatiu, analític, expressiu, creatiu, emocional i interpretatiu. La matèria possibilita l'enfocament procedimental pera l'assoliment de les competències especifiques mitjançant l’actuació teatral, escènica, musical i en moviment, a partir de la improvisació i el treball guiat.

En aquests, l'alumnat serà partícip i protagonista del procés d'aprenentatge a través d’experiències, processos, reptes i tasques que desenvolupin la seva capacitat d'apreciació, anàlisi, creativitat, imaginació i sensibilitat. S'hi dissenyaran activitats que permetin la mobilització de diferents recursos apresos per l'alumnat, tant en el context de la matèria com en d'altres de previs o externs, en les quals es fomentaran reptes assequibles que involucren l'alumnat de manera activa, vinculant el seu desenvolupament a situacions de rellevància universal i social.

 

1.3. Temporització


 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLER BATUCADA 2023

El divendres 21 i el dilluns 24 d'octubre, l'alumant de 2n d'ESO a realitzat, des del Seminari de Música, un taller de Batucada a carreg del Grup "La Galeta" de Barcelona. Ha estat molt entretingut veure i tocar nous instruments, així com poder fer una batucada per nosaltres mateixos partint de nou i sense saber-ne res. Us deixem unes imatges!!! 2A   2C         2 E   2G  

MÚSICS A 1 ESO G

L'alumnat de 1r d'ESO està treballant amb quines eines es fa la música , i ens toca estudiar les diferents famílies d'instruments, el material que el fa vibrar, quin procediment o mecanisme els fa vibrar i quin n'és el ressonador. Aquesta setmana hem treballat els instruments aeròfons , és a dir, aquells instruments que normalment s'anomenen instruments de vent . Aquells instruments en els quals el material que vibra és l'aire (que contenen o que hi passa a través); el procediment o mecanisme que el fa vibrar és bufar contra un broquet, un bisell, una canya o una inxa lliure; i el seu ressonador acostuma a ser un tub el cos del instrument. I com veure millor els instruments que presentats pels pròpis companys de classe, un saxofonista i un trompetista que ens han ensenyat com es toca, quines parts té, com sona i com com s'ha de treballar per aprendre a tocar-lo. Us deixem unes imatges...   

"LA VEU DE LA TERRA" - CortArts

El passat 5 de maig, esl alumnes d'Expressió musical (optativa de 4t d'ESO) i de 1r de BTX d'Anàlisi Musical I i Llenguatge i pràctica musical, van particpar al CorArts Tarragona. En aquesta ocasió, van interpretar la cantata "La veu de la Terra!, junt amb altres centres de la demarcació a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca. Va ser una jornada molt emotiva en la qual, amb 9 cants i 8 clams intermedis, els nostres joves ens van concienciar de què és hora d'actuar i prendre mesures que millorin l'actual situació de canvi climàtic.